Kopparnäs - Inkoo Störsvik  -Siuntio Myllyjärvi - Loviisa Keravanjärvi - Mäntsälä
Sijaintisi: Etusivu > Virkistysalueet

Virkistysalueet

Yhdistys hankkii ostamalla tai pitkäaikaisin vuokrasopimuksin virkistykseen, ulkoiluun ja retkeilyyn soveltuvia, luonnonkauniita alueita eri puolilta Uudenmaan maakuntaa. Yhdistys ylläpitää ja kehittää monipuolista luonnonsatama- ja virkistysalueverkostoa, jonka tarjonnasta kukin kävijä voi löytää mieleisensä suosikkipaikan virkistäytymiseen, rentoutumiseen ja harrastamiseen luonnon helmassa.

Alueet sijaitsevat saaristossa ja mantereella, meren äärellä, sekä Uudenmaan alueella sisämaassa. Saaristossa yhdistyksen retkeilykohteet muodostavat tärkeän osan Suomenlahden luonnonsatamaverkostoa ja sijainnista riippuen niihiin pääsee omalla veneellä, meloen, vuokratulla soutuveneellä tai vuoroveneellä. Yhdistyksen laajimmat virkistysalueet sijaitsevat mantereella ja ovat maanteitse saavutettavissa. Joillekin alueille on myös joukkoliikenneyhteys.

Virkistysalueisiin voi tutustua klikkaamalla kohdepisteitä yllä olevasta kartasta tai viereisen valikon kautta. Aluesivuilla on myös Google maps-linkki, josta näkyy alueen sijainti sekä ajo-ohjeet mannerkohteisiin.

Virkistysalueopas

Oppaita saa jäsenkuntien liikuntatoimesta ja infopisteistä.

Yhdistyksen_opas2013_lowres.pdf
(pdf, 13147 KB)